Wednesday, October 7, 2009

6 Okt 2009 berlalu pergi...

6 Okt 2009, satu tarikh yg sekali lagi memisahkan "sementara" antara cikgu dan anak murid kesayangan,huhu... Wan, kalau tulis wan mesti ramai yg tak kenal. Antara pelajar yg dari form 4 dah excellent dalam add math, antara pelajar dari 5 Theta pada 2007 yang aku bawak lawan bowling sbb dapat A1 dalam ujian add math mase form 4, tp wan la menang mase pertandingan tu. Seorang yg ceria, tp tak tau la kalau dgn kawan2 die kat dorm, tp die yg aku kenal sentiasa memberikan senyuman dengan memakai 'braces' gigi,hehehehe...

Wan ni pon suke enterframe bile amik gmbr, antara yg suke bergambar die nila. Kalau amik gmbr bebudak Sigma, die mesti nak enterframe, tetibe die dah kat belakang nak amik gmbr sekali, dan antara yg suke jumpe aku tp tak nak tanye soalan add math tp nak save gmbr2 dari komputer aku,hehe...wan wan...

Semalam hantar wan ke Mesir utk sambung pelajaran ke Alexandria untuk amik medic. Tajaan FAMA(Fother and Mother Associate)...mmg kaye la nampaknya, tp biase je si wan ni...
Aku sorang je dari saser yg anta Wan kat airport.

So, mase dah kul 10 tu, aku diri je, tetibe rase sebak sbb jap je lagi nak berpisah, hehe..mcm nak berpisah dgn pakwe lak, tp bukan, ye la student yg baik kan, mesti terasa kehilangan, so mase tgh2 berdiri tu wan dtg,


Wan: Cikgu, knp mata berkaca ni??? Rilek la, tgk saye rilek je...(haha)


me: Eh, ngantuk, bukan nangis utk awak,jangan perasan!!!


Wan and me: hahaha...


mmg sedih tp tahan je air mata...


Wan rilek je...

Wan: Rilek cikgu, jgn kelam kabut mcm budak MARA haritu, rilek...

me: Ye la (dalam hati:tgk jap lagi sape yg rilek)


Bile nak depart je, Wan gi salam parents die sume, aku tgk dari jauh je, Wan menangis,huhu...sebak gak aku tgk, dah la aku takleh tgk budak nangis, sng je air mata nak mengalir, pastu sedara die suh jumpe aku.

Sedara Wan: Gi jumpe cikgu tu cepat.

Wan: Cikgu...???

me: Listen wan, I always said this one, in everything you do, do the best....Solat jgn tinggal.

Wan: Tak terkata apa2(sekadar mengangguk kesedihan)

me: Wan, rilek la, td kate tak nak nangis =)

Wan: mane bleh cikguuuuuuu... Gi dulu ye cikgu..

me: ....no words...(just smile)


Sedih2 terharu dgn perginya wan utk sambung belajar...


One of my best student 2008 dah hilang sorang, utk sementara je...

All the best for Wan Fathiizuddin bin Jamaludin.


(aku sorang panggil die wan, kawan and family die yg lain panggil die fathi)


...from cikgu sal...

No comments:

~USAHA~DOA~TAWAKAL~