Friday, September 4, 2009

kenapa dgn IOTA???

Berborak tentang macam2...tu peristiwa yang berlaku semalam ptg lepas bebudak balik solat jumaat, aku buat perjumpaan dgn bebudak 5 iota, kelas kesayangan aku tu la,hehehe...

semalam semua hadir kecuali si faznol, tido la tu, ape lagi...huhu..memula tu, aku tak terpikir pun nak buat perjumpaan dgn diorang tp sbb ape yang aku nak ckp kat diorang mase dalam kelas tengah hari tu tak terluah jadi aku amik inisiatif jumpe diorang ptg tu lagipun exam sambung hari selasa nanti, jadi ptg tu ade la mase free walaupun aku dah mengganggu masa tido diorang dan mase tido aku sendri,hahaha...sorila acap, cikgu mmg taknak bagi ko tido lama2,hahaha...

antara yang dibincangkan, mestilah pasal kedudukan kelas iota yang terkini lepas trial SBP, dapat tempat kedua,lepas tempat pertama sekali lagi dipegang dek kelas zeta, bila la dapat kalahkan zeta, gerammm plak...even no 2 pon, png kitorang sama plak dgn kelas sebelah, omega (or omeglabah,hehehe)...adoyai, ni satu lagi kelas yg asik sgt memintas ranking kelas terutamanya bagi subjek add math, ramai sgt yg power dalam tu,perghhh...bagus2 omega, teruskan...tp jgn lupe tgk2 kan gak kawan yg lemah...pastu ape lagi 'bantai' la budak iota satu2, tp diorang ni tak melawan, dgr je ckp 'mak'nye ni, yg kene ptg tu, si bon, akram, shin(sbb blog,hehe), ayman, sheriff, sume(pasal awek),kahkahkah...umur baru 17 dah ber'awek'...si akram dan bon kene tegur sbb terlampau nervous bile exam, padahal study punye kuat, time exam glabah smpai takleh jwb, aku dan naif ckp, "bila exam tu, luahkan semua ke dalam kertas ape yg ko blaja, bknnye tak tau". si naif ni menyampuk je aku ckp...kuikui...si akram bleh risau sbb markah 68 je,hehe...mungkin die letak harapan tinggi..tp satu kene ingat mungkin semua yang berlaku dapat bantu kita improve lagi diri kita...


then, cite pasal kantoi solat subuh, ni aku takleh nak senyum2 la, semua skali kene, buat ape blaja pandai2 kalau Allah dilupakan, ni la yg student slalu lupe, lupe yang otak diorang yg pandai tu sbnrnya bukan HAK MILK diorang tp HAK MILIK ALLAH...tersengih2 masing2(geram bile tak jaga solat ni)...then, pasal shin dan blognye, aku kene tegur sbb aku rase perkataan die dalam blog agak melampau, 18SX pon ade, aku tau remaja akan buat sesuatu yg lain dari yg lain, takpe teruskan tp make sure, tak terlampau lain sbb kita kene gak jage akhlak bile menulis, bukan penampilan je melambangkan akhlak malah penulisan pon melambangkan akhlak, tp shin bagus, die terima dgn otak dan hati yg terbuka, tak tau la die nak ckp aku kerek ke ape...

next, we all cite pasal mcm2, perbincangan terbuka, cite pasal senior, pasal borot, nas, jambu, usop, hifzi, amir asyraf, fazwan dan lain2 bukan borak kosong tp bebudak iota ni tanye mcmmn diorang study sampai bleh berjaya tahap tinggi, aku pon bersyarah la lagi, blablabla..sbb bebudak tu sume aku penah ajar, jadi tau la sket2, yang penting, solat jaga, study smart and tak menderhaka pada guru, tu je...

pastu sempat bercerita tentang omega,hehe...sbb aku pesan, kalau shahrul omega dtg nak study kat iota terutama nak study add math, jgn marah lak, biar die study sini,tolong ape yg patut, kesian kat die..bebudak ni pon tak kisah, layan la mcm family iota gak...lagipon bebudak iota ni yg aku perasan depa tak kisah nak ajar sesape, depa rase seronok bile dapat tolong kawan (tu yg aku perasan)...mcm megat, willing nak tolong ayman in est, ajar bon add math...aku dulu ingat si megat ni jenis skema, tak peduli kat org lain, tp totally different dgn ape yg aku sangkakan. jadi sesape ade masalah add math bleh la dtg iota, tanye la naif, harith, megat, hakim, skem, zairul, aziz, insyaAllah diorang ni pandai mengajar...hehe..betul, tak caye gi la iota,haha..mcm promoter plak aku ni...aku tak fhm knp ade kelas yg tak bleh blajar dgn kwn2 yg ade, aku tak faham, aku tak faham!!!! hey iota!!! pastikan kelas terbersih jadi milik kita,hahaha...

pastu lastly, tanye sesape yang ade problem, tanye kelas bising ke tak masa study, ade gak yg ckp, kelas bsing, jadi aku pun tegur, depa pon terima, tp overall takde masalah sgt la kecuali faznol je, tp aku tgk faznol pon dah byk berubah...alhamdulillah...minggu dpn we're going to have majlis berbuka pose sama2 kat kelas, hari rabu(sbb haritu diorang akan gi bazaar ramadhan, so bleh beli makanan), sape2 nak join, marilah bersama tp ask permision dari tok ketua iota dulu si afiq azizi a.k.a alie, hehe...

so, aku betul2 doakan semua budak iota dapat straight A's, bak kate skem(hafizudin), nanti mase penyampaian sijil time spm tak yah panggil nama sorang2, terus ckp, "dijemput semua pelajar 5 iota ke pentas sbb anda semua dapat straight A's", sgt poyo ayat skem, tp who knows what miracle, mane tahu jadi kenyataan, ameen...



kami iota 7 batch 2009


cikgu sal, afiq azizi, ahmad ashraf, harith hafiq, naif helmi, sheriff, hakim asyraf, farid, faznol, akram, ayman, aziz, fathul hadi, azwan, hafizudin, zairul, amirul hafidz, affiq anuar, afiq aizuddin, thareiz, aizatuddin aniq dan megat ridzwan.

No comments:

~USAHA~DOA~TAWAKAL~